فعالیت های گسترده قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: الحمدلله فعالیت های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان گسترده و اثرگذاربوده است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در ارتش که به همراه هیئتی از معاونین و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از نمایشگاه بین المللی قرآن بازدید می کرد در جمع خبرنگاران، افزود: نمایشگاه قرآن امسال به واسطه ارائه مطلوب آثار قرآنی و تعدد موضوعات و مفاهیم اثرگذار و همچنین برگزاری نشست های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی؛ الحمدلله با استقبال بسیار خوب مردم و مخاطبان قرآنی روبرو شده و امیدواریم هرساله بر غنای محتوایی و رشد کمی و کیفی آن افزوده شود.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین افزود: ما هرچه در ارتباط با فراگیری قرآن تلاش کنیم نخواهیم توانست حق مطلب را به جا بیاوریم. باید همه جای کشورمان اعم از اداره ها، سازمان ها، وزارتخانه ها، کوچه و بازار و ..... قرآنی باشند و البته خدا را شاکریم که مردم ما، به­ویژه نسل جوان کشورمان به امور قرآنی علاقه مند هستند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان گفت: در امور قرآنی، الحمدلله در ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون فعالیت های گسترده و اثرگذاری صورت گرفته است. در این ماه مبارک، در سطح یکان های ارتش امسال حدود 9 هزار کلاس قرآنی برگزار شده و برنامه های متنوع قرآنی ویژه کارکنان پایور، وظیفه، دانشجویان دانشگاه های افسری، خواهران شاغل در ارتش و خانواده های محترم کارکنان برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته شده است. همچنین محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و ممتاز نیز در بسیاری از یکان های آموزشی، ستادی و عملیاتی و همچنین در کوی های سازمانی ارتش در ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

آل هاشم افزود: در طول سال حدود 800 روحانی در یکان های مختلف ارتش در سراسر کشور به امر اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام و مسائل دینی می پردازند که در ایام ماه مبارک رمضان باتوجه به ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مراکز آموزشی و یکان­های رزمی ارتش به­ویژه یکان­های مستقر در مناطق مرزی کشور و همچنین نیاز بیشتر خانواده های مومن و متدین مستقر در شهرک های مسکونی آجا، قریب به 200 نفر از برادران و خواهران روحانی مُبَلغ از حوزه علمیه قم نیز به این مراکز اعزام شده اند که مجموعاً در ماه رمضان امسال قریب به یکهزار روحانی و مُبَلغ دینی در این ضیافت الهی همراه خانواده بزرگ ارتش در لحظات معنوی و مراسم­های مذهبی آنان می باشند.

 


وی در ادامه گفت: البته علاوه بر این موارد، در ماه مبارک رمضان در مراکز عمده، شهرک های مسکونی و یکان های مستقر در تهران از خطبا و بزرگانی همچون آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران و در مراکز استانها از سخنرانی ها و جلسه های تفسیر قرآن ائمه جمعه و نمایندگان محترم ولی فقیه بهره مند خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای هماهنگی و اثرگذاری هرچه بهتر برنامه ها و فعالیت های ویژه ماه مبارک رمضان، ضمن ابلاغ دستورالعمل جامعی همراه با منابع مطالعاتی جدید به اداره های عقیدتی سیاسی تابعه آجا و برگزاری منظم کلاس های قرآن؛ اجرای محافل قرآنی با رویکرد طرح تدبر، مسابقه های قرآنی حفظ و قرائت درسطوح و مقاطع مختلف، جلسه های تفسیر و ترجمه ویژه خواهران و برادران، اعزام قاریان و حافظان برجسته ارتش به محافل قرآنی در سطح کشور، جلسه های ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه های فرهنگی - قرآنی و موارد دیگری را در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرارداده که در این برنامه ها بر جذب و حضور بیشتر جوانان و نوجوانان و اجرای اثرگذار و هرچه شکوه­مندتر مراسم دینی تاکید شده است.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم و هیئت همراه در  بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از غرفه ها و بخش های مختلف این نمایشگاه به ­ویژه بخش های حوزوی، دانشگاهی نهادها و سازمان ها و سایر غرفه های مرتبط بازدید کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا